zondag 25 maart 2012

Cadeautjes + Indische/Pakistaanse kleding


Hallo iedereen :)
Vinden jullie het ook super leuk om cadeautjes te krijgen? Ja deuhhh! iedereen vind dat leuk. Ik weet niet of jullie het al wisten maar ik ben afkomstig uit Pakistan, en een tijdje geleden was mijn neef op vakantie naar daar, toen hij terug was kreeg ik dit! :) Ik heb wegens privacy hun namen wel even weggekribbeld. Mijn familie heeft dit meegestuurd. Ik laat een paar van deze cadeautjes zien :)





Allemaal juwelen. In Pakistan zijn de juwelen natuurlijk heel anders dan hier. Ik vind ze voller en drukker maar wel heel mooi. Ik doe ze dan ook aan bij kleren van daar.  Niet op school of zo, dat zou maar raar zijn maar als ik op bezoek ga bij familie, of als we een feest hebben zoals Suikerfeest. En natuurlijk op de trouwfeesten, dat is het belangrijkst :)


Deze oorbellen zijn voor een feestje, niet om zo maar aan te doen, ik vind ze heel mooi. Alleen heb ik geen jurk die daar bij past.. denk ik, hmm ik zal eens moeten zoeken in mijn kast.



Ik zei net dat de trouwfeesten het belangrijkst waren, dat is omdat in onze cultuur de trouwfeesten heel anders worden gevierd. Het duurt meestal drie dagen, of soms nog langer. En iedereen doet elke dag een ander jurkje aan, ik vind dat zoo fijn!


Ik heb mijn familie nu al een jaar en twee maanden niet gezien. Ik hoop dat ik binnenkort nog eens op vakantie ga naar Pakistan. Het is daar altijd super fijn met hen, maar wel gevaarlijk. Pakistan is namelijk niet zo een veilig land. Maar dat houd me niet tegen om er naar toe te gaan. Dat risico neem ik voor hen. Ze betekenen allemaal heel veel voor mij en ik mis ze enorm.



Een hele mooie parelketting met bijpassende oorbellen.



Ook dit is voor een speciale gelegenheid.


En om jullie ook een beetje te laten proeven van deze cultuur laat ik jullie wat foto's zien van de kleren die er op feesten worden gedragen.

Bron

Bron

Bron

Bron

En wat vinden jullie? 
Sheela xx

9 opmerkingen:

  1. Wauw, gave cadeautjes heb je gekregen! Ik vind de tweede jurk het mooist. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, ik vind die jurken echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke sieraden!
    en wat een prachtige jurken!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief dat ze dat hebben meegegeven!
    Ik vind het allemaal heel mooi, in de stad zit een winkel waar ik vaak langs kom, dat ziet er altijd zo mooi uit!
    Al die kleuren enzo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw!

    Ik begrijp je wel, heb zelf familie in Polen wonen en eigenlijk ken ik ze amper omdat ik ze bijna nooit zie. Heb vorig jaar mijn 6-jarig nichtje pas voor het eerst gezien...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nice Post. I Really Like it. Good Job Thanks For Posting it. I Would Like To Come Again.
    Visit this, it is also about Fashion & Style. www.fashionblasts.com

    BeantwoordenVerwijderen