zaterdag 18 juli 2015

De quote die mijn leven veranderde


Als kind was ik heel traag op heel wat vlakken, niet op mentaal vlak dan maar ik treuzelde enorm. Ik deed veel te lang over m'n huiswerk, het opruimen, me klaar te maken en dat soort dingen. Ik was me daar toen ook van bewust dus ik begon al van jongs af aan met to do lijstjes te maken, plannen, alles wat ervoor zorgde dat ik productiever werkte. Nu, heel wat jaartjes later, kan ik zeggen dat ik mezelf heb aangeleerd om productiever te werken. Ik heb wat kleine tips en tricks ontdekt die voor mij werkten, die zal ik later eens delen in een artikel, maar de grootste tip, de doorslaggever was deze quote:
"Ordinary people hate mornings, succesful people use mornings."
Heel simpel en best voor de hand liggend, maar zo diep en zo waar! Ik wist zelf nooit goed of ik een ochtend- of avondmens was, maar ik denk dat ik een ochtendmens ben geworden omdat ik merkte dat ik in de ochtend veel meer gedaan kreeg, en meer energie had. Vroeg wakker worden en meteen aan de slag gaan heeft zo veel positieve punten. Tegen de middag heb je je to do lijstje bijna af en dan heb je nog een hele dag voor je zonder verplichtingen, en het gevoel dat je hebt wanneer je lijstje dan volledig afgevinkt is, zaa-lig!

Dus, ga vroeg naar bed, wordt vroeg wakker, (6 uur is voor mij al vroeg) and work your ass off!

Liefs,
Sheela

1 opmerking:

  1. Mooi gezegd! Ik sta ook liever vroeg op dan tot de middag in mijn bed te blijven liggen :)

    ~ Hannelore

    BeantwoordenVerwijderen