maandag 13 april 2015

Ontharen met de nieuwste ladyshave van Carmen


Ik heb alle soorten ontharingsmethodes gebruikt. Scheren, waxen met warme wax, kant en klare strips, ontharingscrèmes uit een tube, ontharingspray, epileerapparaat, die pads waarmee je rondjes moet maken op je huid, laten waxen op salon, ben ik nog iets vergeten? Het enige dat ik nog nooit heb gebruikt is een ladyshave. Ik dacht altijd dat het ongeveer hetzelfde was als een scheermes dus ik vond het de moeite niet om daar veel geld voor neer te leggen. Nu heb ik wel de allernieuwste ladyshave van Carmen mogen testen, Carmen Aqua Gentle, ben je benieuwd wat ik er van vind? Lees dan zeker even verder.

 

De Aqua Gentle ladyshave zat heel goed verpakt in een doos gewikkeld met bubbeltjespapier. Op de doos stond een sticker met 'liefs, carmen'.


Een ladyshave is eigenlijk gewoon een elektronische scheermes. Je hebt er geen scheerschuim bij nodig, wat eigenlijk heel handig is. Op lange termijn is een ladyshave dus ook veel goedkoper. Deze ladyshave is

  • zowel droog als nat te gebruiken
  • oplaadbaar
  • geschikt voor benen, oksels en bikinilijn
  • hij heeft twee opzetkammen van 4 en 7 mm (te gebruiken als trimmer)
  • comfortabele grip
Klinkt goed, vooral dat je het ook onder de douche kan gebruiken leek me erg handig.



Dit is wat er in de doos zit (+de handleiding). Tot mijn grote verbazing werkte de ladyshave al, hij was dus al opgeladen. In de handleiding stond wel dat je de ladyshave de eerst keer 16 uur moet opladen, dus dat heb ik braaf gedaan. Ik vond het wel erg lang maar dat is bij bijna alle elektronische apparaten zo en het is de eerste keer dat ik het ook daadwerkelijk heb gedaan.. hehe.


Je kan de kabel aansluiten op de adapter waar je de ladyshave in zet. Ik vond dat hij er onstabiel in paste maar het is niet zo dat hij omvalt. Verder zitten er drie opzetkammen (eentje zit al op de ladyshave)en een borsteltje bij. 

Ik snapte de opzetkammen eerst niet, pas toen ik ze gebruikte merkte ik dat het bedoeld was om te trimmen. Dus als je je haar 4 of 7 mm lang wil hebben, kan je dat gebruiken. Voor mij hoefde dit niet. Ik denk niet dat vrouwen veel trimmen, maar het kan wel handig zijn voor als je je haar wil laten groeien om het te laten waxen. Ik heb de opzetkapjes wel getest maar ik denk niet dat ik ze vaker zal gebruiken. 
De derde opzetkam is een 'lege', ik denk dat die vooral bedoeld is als hoesje of om veilig te scheren. Die heb ik ook getest maar ik vond het fijner om zonder een opzetkam te scheren, dus die zal ik ook niet meer gebruiken.


Benen:
Ik was eerst een beetje bang, ik ging heel voorzichtig over m'n benen omdat ik dacht dat het pijn ging doen. Geen idee waarom ik dat dacht, want het is helemaal geen epileerapparaat. Het deed helemaal geen pijn gelukkig. Het werkte ook veel sneller dan een scheermesje, dan moet je je benen eerst insmeren met scheergel en ook na elke strook je mesje afspoelen, een heel gedoe! Bij een ladyshave hoeft dat niet en kan je snel over je benen. Ga niet te enthousiast als een speer over je benen want dan blijven er uiteraard haartjes over. Het best doe je dit in bad omdat de haartjes natuurlijk op de grond vallen. Ik vond alleen dat de ladyshave mijn benen niet even zacht maakte als eens scheermes. Bij een scheermes gaat het mesje echt over je huid, ik heb het gevoel dat het mesje bij de ladyshave niet zo dicht tegen de huid kan. Hij onthaart goed, maar je voelt wel dat het niet zo zacht is als bij een scheermes. Zelf vind ik dat niet erg eigenlijk, maar ik kan me voorstellen dat als je bij je vriend slaapt liever zachte benen wilt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik dik haar heb... dus misschien ligt het aan mij. Heb ik trouwens al gezegd dat ik de kleur erg mooi vind? Hij past bij de naam Aqua Gentle, vrolijk een zomers, de ladyshave ligt ook goed in de hand.


Oksels:
Ik heb de ladyshave ook getest op m'n oksels, hij werkt goed maar omdat de huid hier anders is en moeilijker om dicht op de huid te komen aangezien je oksels soort van 'hol' zijn, is het wat moeilijk. Je moet de huid goed strak trekken om het beste resultaat te bekomen. Hij werkt wel gewoon prima.


Bikinilijn:
Ik heb het apparaat ook bij de bikinilijn getest. Hier viel het me pas op snel dit apparaat eigenlijk werkt. Waar je met een scheermes soms meerdere keren overheen moet, krijgt dit apparaat het haar bij de eerste keer bijna volledig weg. Ik ga er wel een tweede keer over omdat je dan toch nog een beter resultaat krijgt. Hij werkt hij ook prima, maar ik durfde niet helemaal tot beneden te gaan. Daar is de huid wat gevoeliger en moet je extra voorzichtig zijn. Ik was bang dat ik mezelf pijn ging doen, dat gedeelte, helemaal beneden dus (ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel) doe ik liever met een scheermes.

Nat:
Je kan hem ook nat gebruiken, de combinatie van een elektronisch apparaat en water maakt me soms wel bang. Het is ook niet de bedoeling dat je je onthaart wanneer de douche aanstaat. Maar je kan wel tussen het douchen door met je natte handen het apparaat pakken en op je natte benen ontharen. Dat heb ik getest en werkte even goed als droog. Voor de mensen die graag eerst een bad nemen om de haren wat te laten weken is dit erg handig. Zelf scheer ik me liever voor het douchen, dus ik zal eerder droog ontharen.

Na afloop hangt het apparaat helemaal vol haar, dus dat borsteltje dat erbij zit is wel erg handig. Je kan het 'kopje' van het apparaat afhalen en afspoelen. Zorgt dat je die goed droog maakt voor je die terug op het apparaat zet.

In totaal was ik een dik half uur bezig met het ontharen, en de batterij was niet plat. Het geluid dat het apparaat maakt valt best mee. Ik vind het minder dan mijn epileerapparaat en het stoort me niet.

De volgende dag had ik al stoppeltjes, maar dat heb ik bij een scheermesje ook, dus het is wel normaal. 



Conclusie Carmen - Aqua Gentle ladyshave:

Voordelen
  • Zowel droog als nat te gebruiken
  • Oplaadbaar, geen batterijen nodig
  • snoerloos te gebruiken
  • geschikt voor benen, oksels en bikinilijn
  • je kan er ook mee trimmen
  • werkt veel sneller dan een scheermes
  • Makkelijk mee te nemen op reis
  • kopje is afspoelbaar
  • je krijgt geen wondjes
  • Prijs: €32,99 -> op lang termijn is het dus goedkoper dan een scheermes
  • twee jaar garantie
Nadelen:
  • maakt wat lawaai
  • maakt mijn huid niet even zacht als een scheermes
Ik heb van andere meiden gehoord dat hun benen wel zacht worden na het gebruik van de ladyshave, dus het hangt ook van persoon af, ik heb redelijk dik haar, dus ik voelde het wel helaas. Dat maakt niet dat ik niet tevreden ben, want dat ben ik en ik zal de ladyshave ook zeker blijven gebruiken. Het werkt veel sneller dan een scheermes en dat is voor mij het allergrootste voordeel. De Carmen Aqua Gentle ladyshave is online te bestellen en ook al verkrijgbaar bij winkels waar ze spullen van Carmen verkopen zoals het Kruidvat, Blokker, Mediamarkt,... 

Hoe ontharen jullie?
Liefs,
Sheela

1 opmerking: