dinsdag 28 juni 2011

Mascara

Bijna elk meisje heeft mascara. Het maakt je ogen veel mooier en ze vallen meer op. Dat willen we natuurlijk allemaal. De meeste weten natuurlijk wel hoe je mascara aanbrengt en gebruikt, maar ik ga jullie toch wat tips geven.

Bron



Kleur
De meest gebruikte kleur van mascara is zwart, maar je hebt ook bruine, blauwe, paarse,...

Bron
 
 
Als je hele donkere ogen hebt dan raad ik je aan om zwarte mascara te gebruiken. Heb je lichtere ogen kan bruin ook heel mooi zijn. Ik vind dat zwart bij alle oogkleuren gaat. Blauwe, paarse, opvallende kleuren zou ik gebruiken voor een feestje.

Spinnenpootjes
Ken je dat? Heel erg veel mascara op je wimpers, wat het heel erg dik en opvallend maakt:
Dit betekent gewoon dat je mascara te oud is, dat je te veel hebt gebruikt of dat je gewoon een heel erg slechte klonterige mascara hebt. Maar sommige mensen vinden dat wel mooi zo, die spinnenpootjes.

Bron
 

Tips

  • Een mascara gaat ongeveer 3 maanden mee, daarna werkt die niet meer zo goed als in het begin en zit die VOL bacteriën, waardoor je snel een ooginfectie kan oplopen.
  • Als je mascara van de puntjes tot aan het uiteinde in één beweging aanbrengt maakt het je wimpers langer, als je het zigzaggend aanbrengt haalt het je wimper uiteen. Je kan ook eerst zigzaggend en dan normaal aanbrengen.
  • Als je een mascara aan het gebruiken bent en je hebt al een nieuwe  gekocht voor de volgende keer, doe die nieuwe dan ook open wanneer je hem echt nodig hebt. In een ongeopende mascara zit geen lucht, als je het dan open doet om te kijken hoe het borsteltje er uit ziet, maar nog niet echt gebruikt, laat je er lucht binnen. En vanaf je de dan beginnen die 3 maanden de tellen. Dus bewaar die nieuwe tot dat je vorige de vuilbak in kan.
  • Ogen zijn heel erg gevoelig voor bacteriën, hou daarom je mascara voor jou alleen, je kan heel 
  • Maak geen pompbewegingen in je potje zodat je meer op je borsteltje krijgt, na 1 keer heb je meer als genoeg, als je pompbewegingen maakt, laat je meer lucht in de mascara, dus dan blijft die minder lang goed. snel een ooginfectie krijgen.
  • Krul je wimpers voor dat je je mascara gaat aanbrengen. Als je ze krult nadat je mascara hebt aangebracht gaan je wimpers kapot.
  • Als je wilt dat de krul in je wimpers beter blijft zitten, hou je wimperkrultang dan eerst onder heet water of je wimperkrultang 30seconden onder de fohn zetten, dan je wimpers krullen.

    Bron

    3 opmerkingen:

    1. Handig om te weten. Leuk!

      BeantwoordenVerwijderen
    2. lol deze tips kennen de meeste denk ik al. maar wel leuk dat je hier zoveel moeite voor hebt gedaan hihi.

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Ik vindt het wel goed , ik ga het ook zo doen , want mij mascara had al heel snel die spinnepootjes, ik haalde toen gelijk een nieuwe omdat ik die spinnenpootjes lelijk vondt xo.

      BeantwoordenVerwijderen