zaterdag 9 mei 2015

Budget Moederdagtips!


Als het bijna Moederdag is, komen winkels altijd af met giftsets en allemaal spullen die je voor je moeder kan kopen. Begrijpelijk, want ze maken er veel winst mee, maar als ik moeder zou zijn, zou ik liever willen dat mijn kinderen tijd met me doorbrengen, ik zou willen dat we samen iets leuks kunnen doen i.p.v. elk jaar cadeaus te ontvangen. Weet je nog niet hoe je je mama zal verrassen en heb je geen groot budget, dan heb ik een aantal tips voor je.
Gratis:
  • Doe het huishouden. Ok, dit is dan wel minder leuk voor jezelf maar op Moederdag mag je mama best een dagje vrij nemen van het huishouden, doe de klusjes in haar plaats en ze zal je erg dankbaar zijn.
  • Geef haar een beauty-behandeling. Niet op een salon, maar geef haar thuis een manicure, pedicure, masker, massage, ... 

  • Vrouwen houden ervan om mooie foto's van zichzelf te hebben, dus vraag je moeder om haar mooi te maken en organiseer een fotoshoot voor haar. Laat je fotografiekunsten zien en fotografeer haar in de tuin, in een park, op zo veel mogelijk plaatsen en zorg dat je heel veel foto's trekt.
  • Ontbijt op bed! Op zo'n speciale dag sta je maar eens vroeger op en maak je iets lekker voor haar. Als ze liever niet in de slaapkamer eet, dek de tafel dan heel mooi. Misschien kan je mijn gezond pannenkoekenrecept proberen.
  • Schrijf een gedicht voor haar. Het maakt niet uit als het nergens op trekt, het is je moeder, ze zal er alsnog blij mee zijn.

  • Kook samen een nieuw gerecht dat jullie allebei graag eten. Jij wast daarna wel af!
  • Ga wandelen met haar.
  • Kijk samen oude foto's en haal leuke herinneringen op. Misschien kom je wel dingen te weten over jezelf als baby die je nog niet wist.
  • Ga met haar fietsen.
Klein budget:

Als je haar liever iets tastbaars wil geven, heb nog deze goedkope tips.
  • Maak een foto-album met al jullie leuke herinneringen. 
  • Moeders houden van planten en bloemen. Vind je het te duur om een boeket te kopen? Koop dan zaadjes, die zijn meestal heel goedkoop en dan kan ze zelf haar favoriete bloem planten.

Wat ga jij doen bij Moederdag?
Liefs, 
Sheela

Geen opmerkingen:

Een reactie posten