maandag 25 mei 2015

Hoe ik al mijn foto's bewaar


Leuke herinneringen moeten vastgelegd worden, het is fijn om ze later terug te bekijken maar ook erg handig om de momenten niet te vergeten. Persoonlijk herinner ik me een dag veel beter als ik er foto's van heb. Tegenwoordig heeft toch bijna iedereen een camera, dus moeilijk is het niet, maar wat doe je met al die foto's en video's? Want op een gegeven moment raakt je sd kaart ook vol en je wil niet alles verwijderen.

Stel ik heb een hele leuke week gehad op vakantie waar ik heel veel foto's heb genomen, dan is dit wat ik vervolgens doe met de foto's:
  1. Kopiëren naar pc
    Ik wil de foto's just in case ook ergens anders hebben. Als je camera het ineens niet meer doet dan heb je tenminste de foto's nog. Ook om de foto's te bekijken is het wel fijn om een groter scherm te hebben.
  2. Ik maak een mapje in mijn Outlook account met de foto's
    Op Outlook kan je zo veel foto's plaatsen als je wil, het geraakt nooit vol, en het is erg veilig. Je kan hier ook kiezen of je je mapje wil delen met iemand of niet.
  3. Ik verwijder enkel de foto's van mijn camera waar ik géén afgedrukte versie van wil
    Ik vind het fijn om de allermooiste foto's afgedrukt te hebben, het is handiger om die foto's te selecteren en dat is niet zonde want je hebt ze toch allemaal op je pc en in Outlook staan.
  4. Overgebleven foto's afdrukken
    Ik ga naar de Hema of naar het Kruidvat, waar ik de overgebleven foto's op mijn camera laat afdrukken. Als het er weinig zijn, laat ik ze direct afdrukken en anders laat ik ze bestellen.
  5. De afgedrukte foto's plak ik in een album
    Ik vind het heel fijn om die albums te tonen aan familie en vrienden, maar nog fijner is om ze tien jaar later zelf terug te zien. Ik laat de mensen die de albums hebben bekeken ook vaak iets in schrijven op de laatste pagina. 

Met de foto's op mijn gsm doe ik dit eigenlijk nooit, omdat ik de foto's toch meestal maak met mijn camera. Op mijn gsm heb ik er ook veel, maar die laat ik amper afdrukken, daar maak ik enkel mapjes van op mijn Outlook account.

Hoe bewaren jullie jullie foto's?


Liefs,
Sheela

Geen opmerkingen:

Een reactie posten